dijous, 2 de juliol del 2009

Diari de bord etapa: 15, 16 i 17 de maig de 2009

Comencem la singladura amb un dia assolellat, perfecte pels grumets fotògrafs que pugen a bord. Després d’una presentació on queden poques coses per dir, pugem a coberta i tenim el primer contacte amb una tripulació que deixa entreveure que ens permetrà pocs moments de descans. Per començar ens fan lluir el vermell dels vestits de supervivència i seguidament ens ensenyen a hissar les veles. Amb un vent fluixet, els grumets comencen a familiaritzar-se amb l’embarcació mentre immortalitzen una posta de sol de postal. Arribem al port de Palamós abans de les quatre de la matinada i, els que fem guàrdia, aprofitem per dormir les poques hores que queden. A l’endemà, el vent tampoc acompanya les veles que hem hissat. La navegació de Palamós fins a les Illes Medes se’ns allarga sis hores, durant les quals gaudim d’unes bones maduixes i els més temeraris s’atreveixen a escalar fins a la cofa. Un cop a les Medes, pugem a bord a l’Àlex Llorente, el tècnic de les illes que ens fa una gran explicació de la reserva marina. Després de satisfer els dubtes dels més curiosos, portem a bon port al tècnic i emprenem la tornada cap a Palamós, on ens espera una posta de sol millor que l’anterior. Diumenge al matí, després de visitar el Museu de la Pesca de Palamós, iniciem la tornada cap a Barcelona. De vent no en tenim pas i sembla que avui la tripulació no ens farà pujar veles. A canvi ens ensenya a fer nusos mariners i lligades de caps. Ben entretinguts arribem a Barcelona on concloem que tot i no haver tingut vent per gaudir d’una bona navegació a vela, ens enduem a casa un bon record fotogràfic. Un altre cop serà!